loading...
وبلاگ مذهبی النور8
مصطفی نصرآبادی بازدید : 29 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

سخن های امام خمینی درباره انتظار فرج

ما همه انتظار فرج داريم و بايد در اين انتظار خدمت کنيم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما بايد کوشش کنيم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پيدا کند و مقدمات ظهور إن شاءالله تهيه بشود.

صحيفه امام؛ ج 8، ص 374

*******

 

مصطفی نصرآبادی بازدید : 24 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

فواید توبه و دعا برای تعجیل درفرج

اگر همه بندگان خدا اهل توبه نباشند؛ ولیكن بعضى از مؤمنین به تنهایى ــ كه از اهل اخلاص و مودّت حقیقی مى‌باشند ــ علاوه بر دعا و توبه براى خود؛ برای دیگران نیز توبه انجام دهد، و دعا و طلب مغفرت از براى همه مؤمنین نماید، چنین دعا و توبه‌اى چند فایده دارد:

1- اگر چنین دعا و توبه‌اى موجب تعجیل در زمان فرج نشود كه یك مرتبه وقت آن سر آمده و فرج واقع شود، در این صورت امید است كه این نوع دعا و توبه وسیله تخفیف در طول زمان تأخیر شود، كه اگر مثلا دوران آن صد سال بود؛ چند سالش كم شود.

2- هرگاه بعضى از دوستان از براى همه برادران دینى ــ از احیاء و اموات آنها ــ از گناهى كه سبب تأخیر فرج شده است، توبه و طلب مغفرت نمودند، و با این حال دعا كردند، به مقتضاى آنچه خداوند وعده اجابت دعا به هر یك از بندگان ــ خصوصاً دعاى در حقّ غیر ــ فرموده، پس امید است كه در اثر استجابت این دعا همه مؤمنین از براى توبه و دعا در امر فرج توفیق یابند، خصوصاً اگر در دعایش بر این وجه قید نماید كه از خداوند طلب كند: آنچه وسیله تعجیل در فرج است میسّر و فراهم نماید .

ادامه در ادامه مطلب

مصطفی نصرآبادی بازدید : 27 سه شنبه 05 اسفند 1393 نظرات (0)

نشانه هاي ظهور امام زمان (ع)

رهبران و بزرگان دين، براي جلوگيري از انحرافها و كج رويها، بايد منجي و مصلحِ آخر زمان را با تمام شاخصه ها و خصال معرفي نمايند و براي ظهور او نشانه ها و علايمي را بيان كنند تا مردم در تحير و ترديد نمانند.

ظهور منجي بشر در دوران آخرزمان، باوري است قطعي و همگاني. اديان و شرايع توحيدي و غيرتوحيدي و نيز بعضي از مكاتب بشري، نويد چنين روزي را به پيروان خويش داده اند. در اين ميان، اسلام با مباني قويِ نظري و عملي، موضوع ظهور را به صورت صحيح تبيين كرده و با راهكارهاي مناسب و درخور، واژه انتظار و منتظرِ مصلح را در ميان جوامع اسلامي تبيين كرده است.

ادامه را در ادامه مطلب ببینید.

مصطفی نصرآبادی بازدید : 24 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (0)

قيام خراساني

يکي از نشانه هايي که براي ظهور مهدي بيان مي شود، قيام فردي به نام يا عنوان خراساني است.

 اين نام در منابع معتبر چندان يافت نمي شود و آن چه هست سخن از خراسان و پرچم هاي سياهي است که از آن منطقه مي آيد. بنابراين، اگر مراد از خراساني که در منابع متأخر شهرت يافته، شخصي با همين نام است، دو روايت بيشتر درباره ي او نرسيده و آن دو هم قابل اعتماد نيست و اگر مقصود، صاحب پرچم هاي سياه يا کسي است که همراه اهل خراسان مي آيد او هم کسي جز ابومسلم خراساني نيست که پرچم هاي سياه بني عباس را از خراسان به کوفه آورد و مقدمات تشکيل دولت عباسيان را فراهم نمود.

برای ادامه به ادامه مطلب بروید.

مصطفی نصرآبادی بازدید : 33 جمعه 01 اسفند 1393 نظرات (0)

راه برقراری ارتباط با امام زمان علیه السلام

راه به  وجود آمدن ارتباط روحى باحضرت مهدى علیه السلام

به  طور كلى ارتباط روحى با هریك از معصومان  علیهم السلام نیازمند مقدماتى است كه با تحقق آنها مى توانیم به آن دست یافت. به  عنوان مثال، براى دیدن امام عصرعلیه السلام در عالم رؤیا و خواب، دستورالعمل هایى در كتاب هاى دعا ذكر شده است كه با انجام آن دستورات مى توان در عالم رؤیا به محضر امام عصر ارواحنا فداه شرفیاب شد؛ همچنین در ارتباط روحى نیز باید با انجام اعمالى كه موجب حصول این ارتباط مى شود، خود را آماده  ى این نوع ارتباط كرد.

برای مشاهده ادامه به ادامه مطلب روید.

مصطفی نصرآبادی بازدید : 29 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)

این نرم افزار موضوع بندی است و می توان در آن جست و جو کرد و مطلب دلخواه خود را به

دست اورد.البته این نرم افزار برای کامپیوتر است.

حجم این نرم افزرا کم است حدود۹مگابایت

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

مصطفی نصرآبادی بازدید : 51 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)

حضرت یوسف (ع)

یعقوب پیامبر خدا ، در کنعان زندگی می‏کرد. یعقوب دوازده پسر داشت، که کوچک‏ترین آنها یوسف و بنیامینبودند. این دو برادر از زن دوم یعقوب به اسم راحیل بودند که همسری مهربان و فداکار بود. وقتی راحیل دومین فرزندش را كه به دنیا آورد، از دنیا رفت. این اتفاق برای یعقوب خیلی دردناک بود. یوسف و بنیامین هم از مرگ مادرشان خیلی رنج می‏بردند و غصه می‏خوردند. برای همین یعقوب به آنها بیشتر از قبل توجه و محبت می‏کرد.

برای مشاهده کامل زندگی نامه به بخش ادامه مطلب بروید.

مصطفی نصرآبادی بازدید : 28 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)

زندگينامه حضرت ابراهيم (ع)

وى ابراهيم‌ فرزند تارخ‌ فرزند ناحور فرزند ساروغ‌ است‌: چنانچه‌ در تورات‌ آمده‌ است‌ نسب‌ وى به‌سام‌ فرزند نوح‌ نبى مى‌رسد .قرآن‌ كريم‌ نام‌ پدر ايشان‌ را «آزر» ذكر مى‌كند . اين‌ موضوع‌ بحث‌ وجدل‌ هايى را ميان‌ مفسرين‌ برانگيخته‌ است‌.

 

برای مشاهده کامل زندگی نامه به بخش ادامه مطلب مراجعه نمایید.

مصطفی نصرآبادی بازدید : 26 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

زندگینامه حضرت نوح (ع)
وى نوح‌ فرزند لامك‌ فرزند متوشلخ‌ فرزند اخنوخ‌ (ادريس‌) است‌. و نسب‌ او به ‌شيت‌ فرزند آدم‌ (ع‌) مى‌رسد تاريخ‌ نويسان‌ بر اين‌ باورند كه‌ حضرت‌ نوح‌ (ع‌) اولين‌ رسولى است‌ كه‌ خداى سبحان‌ او را به‌ سوى اهل‌ زمين‌ فرستاد، و به‌ او فرمان‌داد تا قومش‌ را آگاه‌ كند و آنان را از عذاب‌ خدا برحذر نمايد .

برای مشاهده کامل زندگی نامه به بخش ادامه مطلب مراجعه نمایید.

مصطفی نصرآبادی بازدید : 26 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

یاد کن آنگاه که فرشتگان گفتند: ای مریم، خدا تو را به کلمه‌ای از خود که نامش مسیح، عیسی بن مریم است، نوید می‌دهد

 

که در دنیا و آخرت آبرومند و از مقربان (الهی) و با مردم در گهواره و در بزرگسالی سخن می‌گوید و از نیکان و شایستگان است.

برای مشاهده کامل زندگی نامه حضرت عیسی (ع) به بخش ادامه مطلب بروید.

مصطفی نصرآبادی بازدید : 21 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

زندگینامه حضرت موسی(ع)

سال‏ها پیش در سرزمین مصر فرعون حکومت می‏کرد. او پادشاهی ظالم و ستمگر بود و مردم بنی‏ اسرائیل را آزار و اذیت می‏کرد. یک شب او خواب وحشتناکی می‏بیند.

برای مشاهده ادامه زندگی نامه به بخش ادامه مطلب بروید.

edalati بازدید : 396 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)
۹۹ نام متبارک خدای مهربان
 
 
1. رحمن:بخشاینده جمیع مخلوقات.
2. رحیم :مهربان بر بندگان .
3. ملک :پادشاه فرمانروا،برجمیع مخلوقات.
4. قدوس :پاک از همه عیبی و نقصانی.
5. سلام :پاک وبی عیب از نکوهش و نقایص.
6. مومن :راست کننده وعده های خویش .
7. مهیمن :خدا اگاه است بر جمیع نهانیهاواشکارا.
8. عزیز :ارجمندوبزرگواری ومنزه ازسود و زیان و کفر وایمان.
9. جبار :بازدارنده مخلوقات بد.
10. متکبر:ظاهرکننده بزرگواری خود به برهان قاطع،بر اهل آسمانها وزمینها.
برای مشاهده ادامه به ادامه مطلب بروید.
مصطفی نصرآبادی بازدید : 42 دوشنبه 06 بهمن 1393 نظرات (0)

نهج البلاغه امام علی علیه السلام

خطبه دهم

ومن خطبة له عليه السلام

يريد الشيطان أويکني به عن قوم

أَلاَ وإنَّ الشَّيْطَانَ قَدْ جَمَعَ حِزْبَهُ وَاسْتَجْلَبَ خَيْلَهُ وَرَجِلَهُ، وإِنَّ مَعِي لَبَصِيرَتي: مَا لَبَّسْتُ عَلَي نَفْسِي، وَلاَ لُبِّسَ عَلَيَّ. وَايْمُ اللهِ لَأُفْرِطَنَّ لَهُمْ حَوْضاً أَنَا مَاتِحُهُ ! لاَ يَصْدِرُونَ عَنْهُ، وَلاَ يَعُودُونَ إِلَيْهِ.

خطبه‏اى از آن حضرت ( ع )

آگاه باشيد که شيطان حزب خود را گرد آورده و سواران و پيادگانش را بسيج کرده است . همان بصيرت ديرين هنوز هم با من است . چنان نيستم که چهره حقيقت را نبينم و حقيقت نيز بر من پوشيده نبوده است . به خدا سوگند ، بر ايشان گودالى پر آب کنم ، که چون در آن افتند بيرون‏شدن نتوانند و چون بيرون آيند ، هرگز ، هوس نکنند که بار ديگر در آن افتند.

مصطفی نصرآبادی بازدید : 34 دوشنبه 06 بهمن 1393 نظرات (0)

نهج البلاغه امام علی علیه السلام

خطبه نهم

ومن کلام له عليه السلام

في صفته وصفة خصومه ويقال إنّها في أصحاب الجمل

وَقَدْ أَرْعَدُوا وَأَبْرَقُوا، وَمَعَ هذَيْنِ الْأَمْرَيْنِ الْفَشَلُ، وَلَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّي نُوقِعَ، وَلا نُسِيلُ حَتَّي نُمْطِرَ.

سخنی از امام علی علیه السلام

همانند تندر خورشيدند و چون آذرخش شعله افکندند . با اينهمه ، ترسيدند و در کار بماندند . ما چون تندر نمى‏خروشيم ، مگر آنگاه ، که خصم را فرو کوبيم و سيل روان نمى‏کنيم مگر آنگاه که بباريم

edalati بازدید : 54 دوشنبه 06 بهمن 1393 نظرات (0)

جایگاه روزه در قرآن

روزه در قرآن (1)

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (*)أَيَّامًا مَعْدُودَاتٍ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَهُ وَأَنْ تَصُومُوا خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (*) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالأنْثَى بِالأنْثَى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِكَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَى بَعْدَ ذَلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ (بقره/183و ١٨٤و ١٨٥)
اي كساني كه ايمان آورده‏ايد ؛ روزه بر شما واجب شده همانطور كه بر اقوام قبل از شما واجب شده بود شايد با تقوا شويد (183). و اين روزهائي چند است پس هر كس از شما مريض و يا مسافر باشد بايد ايامي ديگر بجاي آن بگيريد و اما كساني كه به هيچ وجه نمي‏توانند روزه بگيرند عوض روزه براي هر روز يك مسكين طعام دهند و اگر كسي عمل خيري را داوطلبانه انجام دهد برايش بهتر است و اينكه روزه بگيريد برايتان خير است اگر بناي عمل كردن داريد (184). و آن ايام كوتاه ماه رمضان است كه قرآن در آن نازل شده تا هدايت مردم و بياناتي از هدايت و جدا سازنده حق از باطل باشد پس هر كس اين ماه را درك كرد بايد روزه‏اش بگيرد و هر كس مريض و يا مسافر باشد بجاي آن چند روزي از ماههاي ديگر بگيرد خدا براي شما آساني و سهولت را خواسته و دشواري نخواسته و منظور اين‌ست كه عده سي روزه ماه را تكميل كرده باشيد و خدا را در برابر اينكه هدايت‌تان كرد تكبير گفته و شايد شكرگزاري كرده باشيد (185). 

برای مشاهده ادامه به ادامه مطلب بروید.

مصطفی نصرآبادی بازدید : 23 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

نهج البلاغه امام علی علیه السلام

نامه ششم

ومن کتاب له عليه السلام

إلي معاوية

إِنَّهُ بَايَعَنِي الْقَوْمُ الَّذِينَ بَايَعُوا أَبَا بَکْرٍ وَعُمَرَ وَعُثْمانَ عَلَي مَا بَايَعُوهُمْ عَلَيْهِ، فَلَمْ يَکُنْ لِلشَّاهِدِ أَنْ يَخْتَارَ، وَلاَ لِلغَائِبِ أَنْ يَرُدَّ، وَإنَّمَا الشُّورَي لِلْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ، فَإِنِ اجْتَمَعُوا عَلَي رَجُلٍ وَسَمَّوْهُ إِمَاماً کَانَ ذلِکَ لِلَّهِ رِضيً، فَإِنْ خَرَجَ عَنْ أَمْرِهِمْ خَارِجٌ بِطَعْنٍ أَوْبِدْعَةٍ رَدُّوهُ إِلَي مَاخَرَجَ مِنْهُ، فَإِنْ أَبَي قَاتَلُوهُ عَلَي اتِّبَاعِهِ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ، وَوَلاَّهُ اللهُ مَا تَوَلَّي. وَلَعَمْرِي، يَا مُعَاوِيَةُ، لَئِنْ نَظَرْتَ بِعَقْلِکَ دُونَ هَوَاکَ لَتَجِدَنِّي أَبْرَأَ النَّاسِ مِنْ دَمِ عُثْمانَ، وَلَتَعْلَمَنَّ أَنِّي کُنْتُ فِي عُزْلَةٍ عَنْهُ، إِلاَّ أَنْ تَتَجَنَّي; فَتَجَنَّ مَا بَدَا لَکَ! وَالسَّلاَمُ.

برا ی دیدن ادامه به ادامه مطلب بروید.

مصطفی نصرآبادی بازدید : 32 یکشنبه 05 بهمن 1393 نظرات (0)

25حکمت از نهج البلاغه

1- : قَالَ ع كُنْ فِي الْفِتْنَةِ كَابْنِ اللَّبُونِ-  لَا ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ

روش برخورد با فتنه‏ها

(اخلاقى، سياسى) درود خدا بر او، فرمود: در فتنه‏ها، چونان شتر دو ساله باش، نه پشتى دارد که سوارى دهد، و نه پستانى تا او را بدوشند.

2- : وَ قَالَ ع أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ-  وَ رَضِيَ بِالذُّلِّ مَنْ كَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ-  وَ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَيْهَا لِسَانَهُ

شناخت ضدّ ارزش‏ها

(اخلاقى) و درود خدا بر او، فرمود: آن که جان را با طمع ورزى بپوشاند خود را پست کرده، و آن که راز سختى‏هاى خود را آشکار سازد خود را خوار کرده، و آن که زبان را بر خود حاکم کند خود را بى‏ارزش کرده است.

برای ادامه به ادامه مطلب بروید.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
این وبلاگ در سه موضوع قرآن،دینی و عربی ايجاد شده است.ما در این وبلاگ قصد داریم بیشتر بر روی پایه ی هشتم کار کنیم .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 115
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 264
  • بازدید سال : 1,312
  • بازدید کلی : 19,783
  • کدهای اختصاصی